דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המצאות אתרי אינטרנט- מאמר מקצועי לממציאים 

מאת    [ 31/05/2007 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 6068 פעמים ]

שוק האינטרנט הישראלי והעולמי מתפקד במלואו מבקר עד ערב ומלא וירטואלית באתרים מתפקדים מסוגים שונים ולמטרות שונות.למעשה,הקורה הוא,שבתוך שטף התרחשויות מגעינו בתכני האינטרנט ושפע האתרים אנו "נמהלים הבנתית" בתוככי הימצאותינו "בתוך הדברים".לכן,אנו מאבדים את מיקום נקודת התצפית הטובה ביותר הנמצאית באופן הטיבעי ביותר דווקא "מחוץ לדברים".

הבה נביט יחדיו מנקודת תצפית של מתבונן מן הצד על מלוא הרשת כפי שהיא קיימת,חיה ומתפקדת מול עינינו ותחת אצבעותינו כמדי יום שעה שעה ובכל רגע ורגע.מתוקף כך נגלה ונחשף לארכיטקטורות הבנה מסוג חדש ומשופר.

הרשת הינה,למעשה מרחב דימיוני שלא באמת קיים אלא הינו תוצאה ממשית של מראה ויזואלי של אתרים,של השימוש השוטף שאנו עושים בהם,של הצרכים שלנו בדברים השונים הנמצאים ברשת (מידע,שיתוף,פעילויות)- ולמעשה הרשת נמצאת ומתפקדת ב"המשך מדומה" שהוא החלל הדימיוני הפונקציונאלי הקיים"הממשיך" כ"אובייקט עצום מתווך ובלתי ברור" אל תוך מרחבי שיטחי המגע עד קצוות מעגלי הטריטוריות העצמיות הפסיכולוגיות של כולנו כאנשים.כאנשים,יש לציין,אנו עצמנו,אף מבלי שנשים לב לכך כוללים מעגלים רבים של נגיעות אפשריות באתרי האינטרנט מבחינת פונקציונאליות "היחס והצורך לאתר הספציפי המומצא".

המצאת אתר אינטרנט ניתנת לניתוח בהתייחסות לדברים הללו.

המצאת אתר אינטרנט בכל שלב: הן כאשר היא נחזית (גם תוך שימוש בדרכים על פי שיטת ראייה זו),הן כאשר היא מתוכננת,הן כאשר היא מתבצעת ומתחילה לפעול - מושרשת חזק בהתהוותה על בסיס ידע של מוכוונות המצאתית.מוכוונות המצאתית אמורה ליצור כיוונונים עדינים של ידע טרם זמנם ואף שטרם נחזו בדרכים מקובלות,וזאת כדי להניע על מסילותיהם קווי מיתאר של מחשבה מהו הדבר הבא הנחוץ להמצאה,להקמה ברשת או כיצד יש לחשוב ולחשב את היתכנות מיתווי הדברים הבאים החזקים בתחומי האינטרנט.  

כאשר ממציא,מפתח או משקיע מעוניינים להשתלב בדורות הבאים של המצאות אתרי האינטרנט הרי שעליהם לבטוח בידע משוכלל דיו כדי שיאנדקץ ראייתית זיוות נכון של נקודות מבט משופרות על אובייקטי התיפקוד משני צידי המרחב הוירטואלי.כמו כן ,הראוי והנכון ביותר הינו להבין את יחסי התנועה ההדדים של ריבועי הפעולה המשוערים המקויימים בלב האובייקטים המקושרים.

 מושגי המצאה מקצועיים

זיוות נקודות מבט: כאשר פלוני מסתכל על "הדברים" שהמציא,על התרחיש העתידי של הצלחה או אי הצלחה,הרי שהוא עשוי להביט על מסכי דימיון מגוונים ועשירים ומסוגים שונים הרוקמים עליהם הצטיירות שיטתית או אסוציאטיבית מפוקחת או שאינה מפוקחת.השאלה הנשאלת הינה "מהם הדברים" נשואי הסתכלותו.על מה הוא מביט בעיני רוחו? - האם על הדף שבו נרשם בנוסח מילולי רעיון האתר(או צוייר מבנה ארכיטקטוראלי),האם על מראהו העתידי הקיים כרגע רק בדימיון? האם על אדם דימיוני כלשהו היושב מול המחשב ומשתמש באתר? זיוות נקודות המבט הינו התמקמות בזווית מיקצועית שהינה נוסחא מקצועית מיטבית ושמורה כידע מסווג מיסחרית.

אובייקטי התיפקוד : כאשר עסקינן ב"אתר" הרי שהוא חפץ, או במילים אחרות "אובייקט". אע"פ שהוא לא במלואו כולו אך ורק אובייקט אחד אלא מורכב מאובביקטים רבים בתוכו)  עדיין ניתן להתייחס אליו כאובייקט מרחבי במרחב בוירטואלי.כאשר נאמר שאתר "מתפקד" וחי ונושם הרי שבאופן טיבעי אנו מתייחסים לשלל "המשכים מדומים" של קווי פעילות ויחס המצטרפים על מבנה האובייקט וה"קושרים " אותו פעילותית אל המשתמש.(מיטוב המירווחים ביניהם וחללי הריווח - הם למעשה מה שנוכל לקרוא לו "חווית המשתמש").

התמקמויות תצורה : ידע מאוכלס בתוך מרכיבים שהינם חלקי מערכת גדולה יותר המהווה את "ניפוח" מיתווה ההבנה אל תוככי יצירת תצורה.ארגון שיטוט תנועת "איסוף" המרכיבים היא זו אשר מבצעת את מהלכי ההמצאה לעיתים.וזאת,היות והמצאה הינה בריאה של דימיון צורני הזהה ליצירת האובייקט,נשוא ההמצאה, במקים רבים ,לבסוף- כחיצוני למחשבה אשר בראה אותו מלכתחילה. 

  

ממציא,
כותב מקצועי (חבר ארגון הכותבים הישראלי)
נולדג'וויזר - מנתח ידע ומפתח ידע (מלומד עצמי)


התמצאות עומק משולבת בתחומי ידע רבים
ראו אודותיי בלחיצה על שמי (המסומן בכחול בראש המאמרים).



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב